Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
Usunięta treść Dodana treść
aktualizacja dorobku
KotulaN (dyskusja | edycje)
aktualizacja, linki zewnętrzne
 
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 16 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|mały|dr hab. prof. ALK<br />
[[Plik:Prof Grzegorz Mazurek.jpg|alt=|mały|Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek]]
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]] w [[Przemyśl|Przemyślu]]) – [[rektor]] [[Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref>{{Cytuj |tytuł = Strona główna |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/}}</ref> na kadencję 2020–2024<ref>{{Cytuj |autor = |tytuł = Rada Powiernicza ALK, której przewodniczy założyciel uczelni i jej pierwszy rektor, prof. Andrzej K. Koźmiński, wybrała na przyszłego rektora Akademii Leona Koźmińskiego prof. dr. hab. Grzegorza Mazurka. |data = 19-05-2020 |opublikowany = Koźmiński |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/rada-powiernicza-alk-ktorej-przewodniczy-zalozyciel-uczelni-i-jej-pierwszy-rektor-prof-andrzej-k-kozminski-wybrala-na-przyszlego-rektora-akademii-leona-kozminskiego-prof-dr-hab-grzegorza-mazurka/ |data dostępu = 2020-07-28 |archiwum = https://web.archive.org/web/20200728161836/https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/rada-powiernicza-alk-ktorej-przewodniczy-zalozyciel-uczelni-i-jej-pierwszy-rektor-prof-andrzej-k-kozminski-wybrala-na-przyszlego-rektora-akademii-leona-kozminskiego-prof-dr-hab-grzegorza-mazurka/ |zarchiwizowano = 2020-07-28 }}</ref><ref>{{Cytuj |tytuł = W ostatnim dniu sprawowania funkcji Rektora przez prof. Witolda Bieleckiego odbyła się uroczystość przekazania insygniów rektorskich prof. Grzegorzowi Mazurkowi, wybranemu przez Radę Powierniczą i Senat na Rektora ALK w kadencji 2020-2024. |data dostępu = 2020-09-22 |opublikowany = Koźmiński |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/w-ostatnim-dniu-sprawowania-funkcji-rektora-przez-prof-witolda-bieleckiego-odbyla-sie-uroczystosc-przekazania-insygniow-rektorskich-prof-grzegorzowi-mazurkowi-wybranemu-przez-rade-powiernicza-i-senat-na-rektora-alk-w-kadencji-2020-2025/?L=%BCNIE%D0wcywL%A4%E3Ab%88%8FR4%2Fpdiv&cHash=2796f00b1cae5a543fe5668d30e51ec7 |archiwum = https://web.archive.org/web/20201001170222/https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/w-ostatnim-dniu-sprawowania-funkcji-rektora-przez-prof-witolda-bieleckiego-odbyla-sie-uroczystosc-przekazania-insygniow-rektorskich-prof-grzegorzowi-mazurkowi-wybranemu-przez-rade-powiernicza-i-senat-na-rektora-alk-w-kadencji-2020-2025/?L=%BCNIE%D0wcywL%A4%E3Ab%88%8FR4%2Fpdiv&cHash=2796f00b1cae5a543fe5668d30e51ec7 |zarchiwizowano = 2020-10-01 }}</ref>, teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Tytuł profesora|profesor]] nauk społecznych<ref>{{Cytuj |tytuł = Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą, otrzymał tytuł profesora zwyczajnego. Decyzja została wydana 11 maja 2020 r. Prof. Grzegorz Mazurek dołączył do grona najmłodszych profesorów zwyczajnych w naszym kraju. |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = Koźmiński |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/prof-dr-hab-grzegorz-mazurek-prorektor-ds-wspolpracy-z-zagranica-otrzymal-tytul-profesora-zwyczajnego/ |archiwum = https://web.archive.org/web/20200728132105/https://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/prof-dr-hab-grzegorz-mazurek-prorektor-ds-wspolpracy-z-zagranica-otrzymal-tytul-profesora-zwyczajnego/ |zarchiwizowano = 2020-07-28 }}</ref>, pracownik naukowy w Katedrze Marketingu ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej Gospodarki i Społeczeństwa – CYBERMAN<ref>{{Cytuj |tytuł = Centrum badawcze Cyberman |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.cyberman.kozminski.edu.pl |url = http://www.cyberman.kozminski.edu.pl/pl/}}</ref>. Członek EQUIS Accreditation Board<ref>{{Cytuj |tytuł = EQUIS Governance and Accreditation Board - EFMD Global |data = 2018-09-20 |data dostępu = 2024-01-09 |opublikowany = www.efmdglobal.org |url = https://www.efmdglobal.org/accreditations/business-schools/equis/equis-governance/ |język = en-GB}}</ref>.
Grzegorz Mazurek]]
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]] w Przemyślu) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją. Absolwent IESE Business School, Szkoły Głównej Handlowej, University of Tilburg oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji ([[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]]), Portugalii ([[ISCTE – University Institute of Lisbon|University Institute Lisbon]]), Islandii (Reykjavik University), Wielkiej Brytanii (Nottingham Trent University) oraz Austrii ([[University of Applied Economics]]). Jest profesorem wizytującym [[Institut Supérieur du Commerce|ISC Paris]] oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>.
Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii ([[IESE Business School]]) oraz Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]). Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: [[ESCP Business School|ESCP Europe]], [[SKEMA Business School]] i [[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]] (Francja), [[ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa|ISCTE]] (Portugalia), Nottingham Trent University<ref>{{Cytuj |tytuł = Home |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.ntu.ac.uk |url = https://www.ntu.ac.uk/home |język = en}}</ref> (Wlk. Brytania), Soongsil University<ref>{{Cytuj |tytuł = home {{!}} 숭실대학교 |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = pre.ssu.ac.kr |url = http://pre.ssu.ac.kr/web/eng/home}}</ref> (Korea Płd.), Universidad del Pacifico<ref>{{Cytuj |tytuł = Universidad del Pacífico |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = Universidad del Pacífico |url = http://www.up.edu.pe/ |język = es}}</ref> (Peru), Univeristy of Reykjavik<ref>{{Cytuj |tytuł = Reykjavik University |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = Reykjavik University |url = https://en.ru.is/ |język = en}}</ref> (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris<ref>{{Cytuj |tytuł = ISC Paris Grande École {{!}} Bachelor, Programme Grande École |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = ISC - Grande École |url = https://iscparis.com/ |język = fr}}</ref>, był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>.


W latach 2016–2018 członek Rady ds. Cyfryzacji<ref>{{Cytuj | url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji | tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl<!-- Tytuł wygenerowany przez bota --> | opublikowany=mc.gov.pl | język=pl | data dostępu=2020-07-29}}</ref> przy Minister Cyfryzacji [[Anna Streżyńska|Annie Streżyńskiej]]. W kadencji 2020–2024 członek dwóch Komisji [[Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich|Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich]] (KRASP): Komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką<ref>{{Cytuj |tytuł = KRASP |data dostępu = 2020-10-12 |opublikowany = www.krasp.org.pl |url = https://www.krasp.org.pl/pl/O_krasp/KOMISJE/Komisja_ds__Innowacyjnosci_i_Wspolpracy_z_Gospodarka/Komisja_ds__Innowacyjnosci_i_Wspolpracy_z_Gospodarka}}</ref> oraz Komisji ds. Organizacyjnych i Legislacyjnych<ref>{{Cytuj |tytuł = KRASP / Organizacyjnych_Legislacyjnych |data dostępu = 2020-10-12 |opublikowany = www.krasp.org.pl |url = https://www.krasp.org.pl/pl/O_krasp/KOMISJE/Komisja_ds__Organizacyjnych_i_Legislacyjnych_}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12 |opublikowany= www.krasp.org.pl |url =http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20 |język=pl}}</ref>. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris<ref>{{Cytuj |tytuł = Management teams {{!}} ISC Paris Group |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = ISC Paris - Groupe & Global Programs |url = https://www.groupeisc.com/en/isc-group/management-team/ |język = en}}</ref>. W 2023 wybrano go z ramienia KRASP do Rady ds. innowacji (EUA Expert Group on Innovation) w ramach [[Europejskie Stowarzyszenie Uniwersytetów|Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów]] (EUA)<ref>{{Cytuj |tytuł = Rektor Akademii Leona Koźmińskiego będzie reprezentował Polskę w Radzie ds. innowacji (EUA Expert Group on Innovation) w ramach Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów (EUA) {{!}} Akademia Leona Koźminskiego Warszawa |data dostępu = 2023-02-17 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/review/rektor-akademii-leona-kozminskiego-bedzie-reprezentowal-polske-w-radzie-ds-innowacji-eua |język = pl}}</ref>.
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref>. Od 2017 roku członek EFMD Global Network Central and Eastern Europe Board.


W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref>, wymianę studentów i naukowców w ramach funduszy Erasmus oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS).
W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012–2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref>{{Cytuj |tytuł = Welcome to CEEMAN |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.ceeman.org |url = http://www.ceeman.org/}}</ref> oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzorował również prace Działu Promocji ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref>{{Cytuj |tytuł = Zarządzanie w wirtualnym środowisku |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/zarzadzaniewws/?L=%2Fproc%2Fs%C3%AF%C2%BF%C2%BDelf%2Fenviro%40n}}</ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing”<ref>{{Cytuj |tytuł = Master in Management |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/mim/ |język = en}}</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy<ref>{{Cytuj |tytuł = O studiach |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/emarketing/o-studiach/}}</ref>, Handel elektroniczny<ref>{{Cytuj |tytuł = O studiach |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/ehandel/o-studiach/}}</ref>, Transformacja cyfrowa biznesu<ref>{{Cytuj |tytuł = O studiach |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.kozminski.edu.pl |url = https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/cyfrowa/o-studiach/}}</ref>.
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> , "Handel elektroniczny"<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref> oraz "[http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/kursy-i-szkolenia/kierunki/cyfrowatransformacja/o-programie/ Transformacja cyfrowa]"


W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w [[Emerald Group Publishing|Emerald Publishing]], Routledge<ref>{{Cytuj |tytuł = Routledge & CRC Press - World leading book publisher in STEM, social sciences and the humanities |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.routledge.com |url = https://www.routledge.com/}}</ref>, European Management Journal<ref>{{Cytuj |tytuł = European Management Journal |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal}}</ref>, Business Horizons<ref>{{Cytuj |tytuł = Business Horizons |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/business-horizons}}</ref>, Journal of Management Analytics<ref>{{Cytuj |tytuł = Journal of Management Analytics |czasopismo = Taylor & Francis |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.tandfonline.com/toc/tjma20/current |język = en}}</ref>, [[Harvard Business Review|Harvard Business Review Polska]]. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk<ref>{{Cytuj |tytuł = Konkursy na prace naukowe |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.knoiz.pan.pl |url = http://www.knoiz.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=162}}</ref>.
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów i artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.


W pracy naukowej, dydaktycznej i doradczej specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') – analizie wpływu nowoczesnych technologii cyfrowych na zarządzanie organizacją, a w szczególności problematyką: [[Marketing internetowy|e-marketingu]], [[e-biznes]]u oraz e-edukacji.
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>. Edytor European Management Journal<ref>{{Cytuj|tytuł=European Management Journal Editorial Board|data dostępu=2017-02-12|url=https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal/editorial-board}}</ref> .


Współpracuje ze środowiskiem gospodarczym – realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Egmont Polska|Egmont]], [[Mars Incorporated|Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]]<ref>{{Cytuj |tytuł = Prof. Grzegorz Mazurek, Rector of Koźmiński University: We Learn Not For School But For Life |czasopismo = Executive |data = 2021-05-11 |data dostępu = 2023-04-28 |opublikowany = Executive Magazine.pl |url = https://executivemagazine.pl/en/interviews/interview-of-the-week/prof-grzegorz-mazurek-rector-of-kozminski-university-we-learn-not-for-school-but-for-life/ |język = pl}}</ref>.
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]].

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Grupa Egmont|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]].


== Nagrody i wyróżnienia ==
== Nagrody i wyróżnienia ==
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. W 2017 roku uhonorowany przez FRSE (fundusze Erasmus i FSS) statuetką Eduinspirator za aktywne angażowanie w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych<ref>{{Cytuj | url=http://eduinspiracje.org.pl/nominowani-inspirator-2017-szkolnictwo-wyzsze/ | tytuł=Szkolnictwo wyższe &#124; Eduinspiracje<!-- Tytuł wygenerowany przez bota --> | opublikowany=eduinspiracje.org.pl | język=pl | data dostępu=2018-02-03}}</ref>.
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22|archiwum = https://web.archive.org/web/20160121124702/http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|zarchiwizowano = 2016-01-21}}</ref>. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator ([[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|FRSE]]) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu<ref>{{Cytuj |tytuł = Galeria zwycięzców EDUinspirator |data dostępu = 2020-05-13 |url = https://eduinspiracje.org.pl/galeria-zwyciezcow/galeria-zwyciezcow-eduinspirator/ |język = pl}}</ref>. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”<ref>{{Cytuj |tytuł = Gwiazdy Internacjonalizacji |data dostępu = 2020-05-13 |opublikowany = gwiazdyinternacjonalizacji.pl |url = http://gwiazdyinternacjonalizacji.pl/ |język = pl}}</ref>. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce<ref>{{Cytuj |tytuł = Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2015 |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = ranking.perspektywy.pl |url = http://ranking.perspektywy.pl/2015/ranking-uczelni-akademickich/ranking-wg-grup-kryteriow/umiedzynarodowienie}}</ref><ref>{{Cytuj |tytuł = Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2016 |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = ranking.perspektywy.pl |url = http://ranking.perspektywy.pl/2016/ranking-uczelni-akademickich/ranking-wg-grup-kryteriow/umiedzynarodowienie}}</ref>.


== Wybrane publikacje ==
== Wybrane publikacje ==
#Doanh, D. C., Dufek, Z., Ejdys, J., Ginevičius, R., Korzyński, P., Mazurek, G., Paliszkiewicz, J., Wach, K., & Ziemba, E. (2023). Generative AI in the manufacturing process: theoretical considerations. ''Engineering Management in Production and Services, 15''(4), 76-89. DOI: [[doi:10.2478/emj-2023-0029|10.2478/emj-2023-0029]].
# A. Kaplan, G. Mazurek (2018), Social Media: State of the Art and Research Agenda, w: 2nd Handbook of Media Management and Economics, Routledge
#Korzynski, P., Mazurek, G., Krzypkowska, P., & Kurasinski, A. (2023). Artificial intelligence prompt engineering as a new digital competence: Analysis of generative AI technologies such as ChatGPT. ''Entrepreneurial Business and Economics Review'', ''11''(3), 25–37. DOI: [[doi:10.15678/EBER.2023.110302|10.15678/EBER.2023.110302]].
# R. Kozielski, G. Mazurek, A. Miotk, A. Maciorowski (2018), E-commerce and social media indicatiors, w: Kozielski R (ed.), Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application, Emerald Publishing Limited
#Wach, K., Duong, C. D., Ejdys, J., Kazlauskaitė, R., Korzynski, P., Mazurek, G. Paliszkiewicz, J., Ziemba, E. (2023). The dark side of generative artificial intelligence: A critical analysis of controversies and risks of ChatGPT. ''Entrepreneurial Business and Economics Review'', ''11''(2), 7–30. DOI: [[doi:10.15678/EBER.2023.110201|10.15678/EBER.2023.110201]].
# B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, {{ISBN|978-83-8017-139-8}}
#Korzynski, P., Mazurek, G., Altmann, A., Ejdys, J., Kazlauskaite, R., Paliszkiewicz, J., Wach, K., Ziemba, E. (2023). Generative artificial intelligence as a new context for management theories: analysis of ChatGPT Analysis of ChatGPT. Central European Management Journal. 31. DOI: [https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/CEMJ-02-2023-0091/full/html 10.1108/CEMJ-02-2023-0091].
# G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-8389437-66-2}}
#Mazurek, G., Małagocka, K. (2022). Personalisation of Higher Education: From Prospects to Alumni. In A. Kaplan (Ed.), "Digital Transformation and Disruption of Higher Education" (pp. 289-300). Cambridge: Cambridge University Press. [https://www.cambridge.org/core/books/abs/digital-transformation-and-disruption-of-higher-education/personalisation-of-higher-education/3EC0F92BF351EB32D28BE245AA719B3A DOI: 10.1017/9781108979146.028].
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
#Mazurek, G., Gorska, A., Korzynski, P., Silva, S. (2022) "Social Networking Sites and Researcher’s Success", Journal of Computer Information Systems, 62:2, 259-266, [https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08874417.2020.1783724?journalCode=ucis20 DOI: 10.1080/08874417.2020.1783724].
# G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}}
#Korzynski P., Mazurek G., Haenlein M. (2020). Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent. European Management Journal, Volume 38, Issue 1, [https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0263237319300970 DOI: 10.1016/j.emj.2019.08.003]
# G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}}
#Mazurek G., Małagocka K. (2019), "What if you ask and they say yes? Consumers' willingness to disclose personal data is stronger than you think", BUSINESS HORIZONS, vol. 62, issue 6, [https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0007681319300990 DOI: 10.1016/j.bushor.2019.07.008].
# G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}}
#Przegalinska A., Ciechanowski L., Stroz A., Gloor P., Mazurek G. (2019), "In bot we trust: A new methodology of chatbot performance measures", BUSINESS HORIZONS, vol. 62, issue 6, [https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S000768131930117X DOI: 10.1016/j.bushor.2019.08.005].
# G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, {{ISBN|978-14-6664-864-7}}
# G. Mazurek (red.) (2018), E-marketing - planowanie, narzędzia, praktyka, ''Poltext'', Warszawa, ISBN 978-83-8175-394-4
# G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, {{ISBN|978-83-2643-328-3}}
# B. Siwińska, G. Mazurek (red.) (2017), Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, ''Dom Wydawniczy Elipsa,'' Warszawa, {{ISBN|978-83-8017-139-8}}
# G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142
# G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ''Poltext'', Warszawa, {{ISBN|978-8389437-66-2}}
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, ''Contemporary Management Research'', Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, {{ISSN|1813-5498}}
# G. Mazurek (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, ''Poltext'', Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}}
# G. Mazurek (2008), Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, ''Wolters Kluwer'', Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}}
# G. Mazurek (2008), Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, ''ODDK'', Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}}
# G. Mazurek (2009), Web 2.0 implications on marketing, ''Management of Organizations: Systematic Research'', vol. 51, p.69-81, {{ISSN|1392-1142}}


== Przypisy ==
== Przypisy ==
{{Przypisy}}
{{Przypisy}}


{{Kontrola autorytatywna}}
{{SORTUJ:Mazurek}}


{{SORTUJ:Mazurek, Grzegorz}}
[[Kategoria:Odznaczeni Medalem Komisji Edukacji Narodowej]]
[[Kategoria:Polscy ekonomiści]]
[[Kategoria:Polscy ekonomiści]]
[[Kategoria:Prorektorzy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie]]
[[Kategoria:Rektorzy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie]]
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]]
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]]
[[Kategoria:Odznaczeni Medalem Komisji Edukacji Narodowej]]
[[Kategoria:Prorektorzy uczelni w Polsce]]
[[Kategoria:Wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie]]
[[Kategoria:Wykładowcy uczelni w Warszawie]]

Aktualna wersja na dzień 08:56, 9 sty 2024

Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976 w Przemyślu) – rektor Akademii Leona Koźmińskiego[1] na kadencję 2020–2024[2][3], teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, profesor nauk społecznych[4], pracownik naukowy w Katedrze Marketingu ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej Gospodarki i Społeczeństwa – CYBERMAN[5]. Członek EQUIS Accreditation Board[6].

Osiągnięcia i dorobek naukowy[edytuj | edytuj kod]

Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii (IESE Business School) oraz Holandii (Tilburg University). Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University[7] (Wlk. Brytania), Soongsil University[8] (Korea Płd.), Universidad del Pacifico[9] (Peru), Univeristy of Reykjavik[10] (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris[11], był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[12].

W latach 2016–2018 członek Rady ds. Cyfryzacji[13] przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej. W kadencji 2020–2024 członek dwóch Komisji Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP): Komisji ds. Innowacyjności i Współpracy z Gospodarką[14] oraz Komisji ds. Organizacyjnych i Legislacyjnych[15]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP[16]. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris[17]. W 2023 wybrano go z ramienia KRASP do Rady ds. innowacji (EUA Expert Group on Innovation) w ramach Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów (EUA)[18].

W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012–2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[19] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzorował również prace Działu Promocji ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[20] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing”[21] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy[22], Handel elektroniczny[23], Transformacja cyfrowa biznesu[24].

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge[25], European Management Journal[26], Business Horizons[27], Journal of Management Analytics[28], Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk[29].

W pracy naukowej, dydaktycznej i doradczej specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) – analizie wpływu nowoczesnych technologii cyfrowych na zarządzanie organizacją, a w szczególności problematyką: e-marketingu, e-biznesu oraz e-edukacji.

Współpracuje ze środowiskiem gospodarczym – realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma[30].

Nagrody i wyróżnienia[edytuj | edytuj kod]

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[31]. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu[32]. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”[33]. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce[34][35].

Wybrane publikacje[edytuj | edytuj kod]

  1. Doanh, D. C., Dufek, Z., Ejdys, J., Ginevičius, R., Korzyński, P., Mazurek, G., Paliszkiewicz, J., Wach, K., & Ziemba, E. (2023). Generative AI in the manufacturing process: theoretical considerations. Engineering Management in Production and Services, 15(4), 76-89. DOI: 10.2478/emj-2023-0029.
  2. Korzynski, P., Mazurek, G., Krzypkowska, P., & Kurasinski, A. (2023). Artificial intelligence prompt engineering as a new digital competence: Analysis of generative AI technologies such as ChatGPT. Entrepreneurial Business and Economics Review, 11(3), 25–37. DOI: 10.15678/EBER.2023.110302.
  3. Wach, K., Duong, C. D., Ejdys, J., Kazlauskaitė, R., Korzynski, P., Mazurek, G. Paliszkiewicz, J., Ziemba, E. (2023). The dark side of generative artificial intelligence: A critical analysis of controversies and risks of ChatGPT. Entrepreneurial Business and Economics Review, 11(2), 7–30. DOI: 10.15678/EBER.2023.110201.
  4. Korzynski, P., Mazurek, G., Altmann, A., Ejdys, J., Kazlauskaite, R., Paliszkiewicz, J., Wach, K., Ziemba, E. (2023). Generative artificial intelligence as a new context for management theories: analysis of ChatGPT Analysis of ChatGPT. Central European Management Journal. 31. DOI: 10.1108/CEMJ-02-2023-0091.
  5. Mazurek, G., Małagocka, K. (2022). Personalisation of Higher Education: From Prospects to Alumni. In A. Kaplan (Ed.), "Digital Transformation and Disruption of Higher Education" (pp. 289-300). Cambridge: Cambridge University Press. DOI: 10.1017/9781108979146.028.
  6. Mazurek, G., Gorska, A., Korzynski, P., Silva, S. (2022) "Social Networking Sites and Researcher’s Success", Journal of Computer Information Systems, 62:2, 259-266, DOI: 10.1080/08874417.2020.1783724.
  7. Korzynski P., Mazurek G., Haenlein M. (2020). Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent. European Management Journal, Volume 38, Issue 1, DOI: 10.1016/j.emj.2019.08.003
  8. Mazurek G., Małagocka K. (2019), "What if you ask and they say yes? Consumers' willingness to disclose personal data is stronger than you think", BUSINESS HORIZONS, vol. 62, issue 6, DOI: 10.1016/j.bushor.2019.07.008.
  9. Przegalinska A., Ciechanowski L., Stroz A., Gloor P., Mazurek G. (2019), "In bot we trust: A new methodology of chatbot performance measures", BUSINESS HORIZONS, vol. 62, issue 6, DOI: 10.1016/j.bushor.2019.08.005.
  10. G. Mazurek (red.) (2018), E-marketing - planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-8175-394-4
  11. B. Siwińska, G. Mazurek (red.) (2017), Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
  12. G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), The Impact of the Digital World on Management and Marketing, Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
  13. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  14. G. Mazurek (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  15. G. Mazurek (2008), Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  16. G. Mazurek (2008), Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  17. G. Mazurek (2009), Web 2.0 implications on marketing, Management of Organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Strona główna [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  2. Rada Powiernicza ALK, której przewodniczy założyciel uczelni i jej pierwszy rektor, prof. Andrzej K. Koźmiński, wybrała na przyszłego rektora Akademii Leona Koźmińskiego prof. dr. hab. Grzegorza Mazurka. [online], Koźmiński, 19 maja 2020 [dostęp 2020-07-28] [zarchiwizowane z adresu 2020-07-28].
  3. W ostatnim dniu sprawowania funkcji Rektora przez prof. Witolda Bieleckiego odbyła się uroczystość przekazania insygniów rektorskich prof. Grzegorzowi Mazurkowi, wybranemu przez Radę Powierniczą i Senat na Rektora ALK w kadencji 2020-2024. [online], Koźmiński [dostęp 2020-09-22] [zarchiwizowane z adresu 2020-10-01].
  4. Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą, otrzymał tytuł profesora zwyczajnego. Decyzja została wydana 11 maja 2020 r. Prof. Grzegorz Mazurek dołączył do grona najmłodszych profesorów zwyczajnych w naszym kraju. [online], Koźmiński [dostęp 2020-07-28] [zarchiwizowane z adresu 2020-07-28].
  5. Centrum badawcze Cyberman [online], www.cyberman.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  6. EQUIS Governance and Accreditation Board - EFMD Global [online], www.efmdglobal.org, 20 września 2018 [dostęp 2024-01-09] (ang.).
  7. Home [online], www.ntu.ac.uk [dostęp 2020-07-28] (ang.).
  8. home | 숭실대학교 [online], pre.ssu.ac.kr [dostęp 2020-07-28].
  9. Universidad del Pacífico [online], Universidad del Pacífico [dostęp 2020-07-28] (hiszp.).
  10. Reykjavik University [online], Reykjavik University [dostęp 2020-07-28] (ang.).
  11. ISC Paris Grande École | Bachelor, Programme Grande École [online], ISC - Grande École [dostęp 2020-07-28] (fr.).
  12. Strona Główna serwisu AQ Austria
  13. Rada do Spraw Cyfryzacji - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl [online], mc.gov.pl [dostęp 2020-07-29] (pol.).
  14. KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2020-10-12].
  15. KRASP / Organizacyjnych_Legislacyjnych [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2020-10-12].
  16. KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
  17. Management teams | ISC Paris Group [online], ISC Paris - Groupe & Global Programs [dostęp 2020-07-28] (ang.).
  18. Rektor Akademii Leona Koźmińskiego będzie reprezentował Polskę w Radzie ds. innowacji (EUA Expert Group on Innovation) w ramach Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów (EUA) | Akademia Leona Koźminskiego Warszawa [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2023-02-17] (pol.).
  19. Welcome to CEEMAN [online], www.ceeman.org [dostęp 2020-07-28].
  20. Zarządzanie w wirtualnym środowisku [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  21. Master in Management [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] (ang.).
  22. O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  23. O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  24. O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28].
  25. Routledge & CRC Press - World leading book publisher in STEM, social sciences and the humanities [online], www.routledge.com [dostęp 2020-07-28].
  26. European Management Journal [online] [dostęp 2020-07-28].
  27. Business Horizons [online] [dostęp 2020-07-28].
  28. Journal of Management Analytics, „Taylor & Francis” [dostęp 2020-07-28] (ang.).
  29. Konkursy na prace naukowe [online], www.knoiz.pan.pl [dostęp 2020-07-28].
  30. Prof. Grzegorz Mazurek, Rector of Koźmiński University: We Learn Not For School But For Life, „Executive”, Executive Magazine.pl, 11 maja 2021 [dostęp 2023-04-28] (pol.).
  31. Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22] [zarchiwizowane z adresu 2016-01-21].
  32. Galeria zwycięzców EDUinspirator [online] [dostęp 2020-05-13] (pol.).
  33. Gwiazdy Internacjonalizacji [online], gwiazdyinternacjonalizacji.pl [dostęp 2020-05-13] (pol.).
  34. Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2015 [online], ranking.perspektywy.pl [dostęp 2020-07-28].
  35. Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2016 [online], ranking.perspektywy.pl [dostęp 2020-07-28].