Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
[wersja przejrzana][wersja nieprzejrzana]
Usunięta treść Dodana treść
Paweł Ziemian BOT (dyskusja | edycje)
m zamieniam magiczny ISBN na szablon
uaktualnienie życiorysu
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|thumb|dr hab. prof. ALK<br />
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|thumb|dr hab. prof. ALK<br />
Grzegorz Mazurek]]
Grzegorz Mazurek]]
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]]) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, dr hab., profesor w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce wpływu nowoczesnych technologii na marketing i zarządzanie organizacją, a w szczególności: [[Wirtualizacja|wirtualizacją]], innowacjami w marketingu ([[Marketing internetowy|e-marketing]]), nową gospodarką oraz [[e-biznes]]em.
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]]) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, dr hab., profesor w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją.


Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>.
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. W latach 2016-18 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref>.


== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref> oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environment”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS).
W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref> oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS).
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref>, Handel elektroniczny<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref>, Internet w turystyce i hotelarstwie<ref name="tur">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/internet-w-turystyce-i-hotelarstwie/o-studiach/ Opis studiów podyplomowych Internet w turystyce i hotelarstwie na ALK]</ref> oraz Technologie mobile w biznesie<ref name="tech">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/technologie-mobilne-w-biznesie/o-studiach/ Opis studiów podyplomowych z Technologii mobilnych w biznesie na ALK]</ref>.
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> oraz Handel elektroniczny<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref>.


Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji ([[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]]), Portugalii ([[ISCTE – University Institute of Lisbon|University Institute Lisbon]]) oraz Austrii ([[University of Applied Economics]]). Jest profesorem wizytującym [[Institut Supérieur du Commerce|ISC Paris]] oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>.
Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji ([[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]]), Portugalii ([[ISCTE – University Institute of Lisbon|University Institute Lisbon]]), Islandii (Reykjavik University) oraz Austrii ([[University of Applied Economics]]). Jest profesorem wizytującym [[Institut Supérieur du Commerce|ISC Paris]] oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>.


W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>, a wyniki jego badań były prezentowane na wielu konferencjach krajowych oraz międzynarodowych m.in. na Tajwanie (ATISR 2012<ref name="taj">[http://www.wikicfp.com/cfp/servlet/event.showcfp?eventid=17857%C2%A9ownerid=10842 Strona ATISR 2012]</ref>), w Malezji (IMCS 2011)<ref name="IMCS">[http://events.nace.org/conferences/IMCS2011/index.asp Strona główna IMCS 2011]</ref> czy Grecji (MTC 2009, 2011).
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>. Edytor European Management Journal<ref>{{Cytuj|tytuł=European Management Journal Editorial Board|data dostępu=2017-02-12|url=https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal/editorial-board}}</ref> .


Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]].
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]].

Wersja z 00:50, 13 lut 2017

dr hab. prof. ALK
Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, dr hab., profesor w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją.

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[2]. W latach 2016-18 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4].

Osiągnięcia i dorobek naukowy

W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[5] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[6] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”[7] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”[8] oraz Handel elektroniczny[9].

Odbył staże naukowe w Holandii (Tilburg University) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji (École de Management de Normandie), Portugalii (University Institute Lisbon), Islandii (Reykjavik University) oraz Austrii (University of Applied Economics). Jest profesorem wizytującym ISC Paris oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[10].

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu. Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research[11], Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction[12]. Edytor European Management Journal[13] .

Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE[14], odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego[15] oraz członkiem European Marketing Association (EMA), Marketing Science Institute (MSI), American Marketing Association (AMA) oraz Internet Marketing Association.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma.

Wybrane publikacje

  1. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  2. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  3. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  4. G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
  5. G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
  6. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  7. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142