Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Usunięta treść Dodana treść
m uaktualnienie życiorysu i dodanie najnowszych osiągnięć.
MastiBot (dyskusja | edycje)
m Bot: Dodanie tytułów do linków w przypisach (patrz FAQ); zmiany kosmetyczne
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|thumb|dr hab. prof. ALK<br />
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|mały|dr hab. prof. ALK<br />
Grzegorz Mazurek]]
Grzegorz Mazurek]]
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]] w Przemyślu) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją. Absolwent IESE Business School, Szkoły Głównej Handlowej, University of Tilburg oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]] w Przemyślu) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją. Absolwent IESE Business School, Szkoły Głównej Handlowej, University of Tilburg oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.


== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
== Osiągnięcia i dorobek naukowy ==
Linia 9: Linia 9:


W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref>, wymianę studentów i naukowców w ramach funduszy Erasmus oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS).
W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref>, wymianę studentów i naukowców w ramach funduszy Erasmus oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS).
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> , "Handel elektroniczny"<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref> oraz "[http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/kursy-i-szkolenia/kierunki/cyfrowatransformacja/o-programie/ Transformacja cyfrowa]"
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> , "Handel elektroniczny"<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref> oraz "[http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/kursy-i-szkolenia/kierunki/cyfrowatransformacja/o-programie/ Transformacja cyfrowa]"


W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów i artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów i artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.
Linia 17: Linia 17:
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]].
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]].


Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Grupa Egmont|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]].
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Grupa Egmont|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]].


== Nagrody i wyróżnienia ==
== Nagrody i wyróżnienia ==
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. W 2017 roku uhonorowany przez FRSE (fundusze Erasmus i FSS) statuetką Eduinspirator za aktywne angażowanie w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych<ref>[http://eduinspiracje.org.pl/nominowani-inspirator-2017-szkolnictwo-wyzsze/]</ref>.
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. W 2017 roku uhonorowany przez FRSE (fundusze Erasmus i FSS) statuetką Eduinspirator za aktywne angażowanie w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych<ref>{{Cytuj | url=http://eduinspiracje.org.pl/nominowani-inspirator-2017-szkolnictwo-wyzsze/ | tytuł=Szkolnictwo wyższe &#124; Eduinspiracje<!-- Tytuł wygenerowany przez bota --> | opublikowany=eduinspiracje.org.pl | język=pl | data dostępu=2018-02-03}}</ref>.


== Wybrane publikacje ==
== Wybrane publikacje ==
Linia 29: Linia 29:
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
# G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}}
# G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}}
# G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}}
# G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}}
# G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}}
# G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}}
# G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, {{ISBN|978-14-6664-864-7}}
# G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, {{ISBN|978-14-6664-864-7}}
# G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, {{ISBN|978-83-2643-328-3}}
# G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, {{ISBN|978-83-2643-328-3}}
# G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142
# G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142


Linia 39: Linia 39:


{{SORTUJ:Mazurek}}
{{SORTUJ:Mazurek}}

[[Kategoria:Polscy ekonomiści]]
[[Kategoria:Polscy ekonomiści]]
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]]
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]]

Wersja z 11:01, 3 lut 2018

dr hab. prof. ALK
Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976 w Przemyślu) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją. Absolwent IESE Business School, Szkoły Głównej Handlowej, University of Tilburg oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Osiągnięcia i dorobek naukowy

Odbył staże naukowe w Holandii (Tilburg University) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji (École de Management de Normandie), Portugalii (University Institute Lisbon), Islandii (Reykjavik University) oraz Austrii (University of Applied Economics). Jest profesorem wizytującym ISC Paris oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[2].

W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4]. Od 2017 roku członek EFMD Global Network Central and Eastern Europe Board.

W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[5], wymianę studentów i naukowców w ramach funduszy Erasmus oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[6] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”[7] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”[8] , "Handel elektroniczny"[9] oraz "Transformacja cyfrowa"

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów i artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.

Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research[10], Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction[11]. Edytor European Management Journal[12] .

Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE[13], odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego[14] oraz członkiem European Marketing Association (EMA), Marketing Science Institute (MSI), American Marketing Association (AMA) oraz Internet Marketing Association.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma.

Nagrody i wyróżnienia

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[15]. W 2017 roku uhonorowany przez FRSE (fundusze Erasmus i FSS) statuetką Eduinspirator za aktywne angażowanie w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych[16].

Wybrane publikacje

  1. A. Kaplan, G. Mazurek (2018), Social Media: State of the Art and Research Agenda, w: 2nd Handbook of Media Management and Economics, Routledge
  2. R. Kozielski, G. Mazurek, A. Miotk, A. Maciorowski (2018), E-commerce and social media indicatiors, w: Kozielski R (ed.), Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application, Emerald Publishing Limited
  3. B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
  4. G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
  5. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  6. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  7. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  8. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  9. G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
  10. G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
  11. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142

Przypisy