Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja przejrzana] |
Gmazurek76 (dyskusja | edycje) m aktualizacja dorobku |
Wycofano ostatnie 4 zmiany treści (wprowadzone przez ... i przywrócono wersję 52102108 autorstwa Paweł Ziemian BOT Skąd to wiadomo? |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG| |
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|thumb|dr hab. prof. ALK<br /> |
||
Grzegorz Mazurek]] |
Grzegorz Mazurek]] |
||
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]] |
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]]) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją. |
||
== Osiągnięcia i dorobek naukowy == |
== Osiągnięcia i dorobek naukowy == |
||
Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji ([[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]]), Portugalii ([[ISCTE – University Institute of Lisbon|University Institute Lisbon]]), Islandii (Reykjavik |
Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji ([[École de management de Normandie|École de Management de Normandie]]), Portugalii ([[ISCTE – University Institute of Lisbon|University Institute Lisbon]]), Islandii (Reykjavik University) oraz Austrii ([[University of Applied Economics]]). Jest profesorem wizytującym [[Institut Supérieur du Commerce|ISC Paris]] oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>. |
||
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref> |
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref>. |
||
W Akademii Leona Koźmińskiego |
W Akademii Leona Koźmińskiego objął funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], CEEMAN<ref name="cem">[http://www.ceeman.org/home Strona główna Central and East European Management Development Association]</ref> oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”<ref name="zwws"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studia-magisterskie/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku/zarzadzanie-w-wirtualnym-srodowisku-program-we-wspolpracy-z-orange-polska/ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”<ref name="mive"> [http://emanagement.kozminski.edu.pl/ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment]</ref> (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS). |
||
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> |
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”<ref name="mark"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/marketing-internetowy/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego] </ref> oraz Handel elektroniczny<ref name="HE"> [http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/handel-elektroniczny/o-studiach/ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK]</ref>. |
||
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych |
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu. |
||
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>. |
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>. Edytor European Management Journal<ref>{{Cytuj|tytuł=European Management Journal Editorial Board|data dostępu=2017-02-12|url=https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal/editorial-board}}</ref> . |
||
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]]. |
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]]. |
||
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Grupa Egmont|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]]. |
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Grupa Egmont|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]]. |
||
== Nagrody i wyróżnienia == |
== Nagrody i wyróżnienia == |
||
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22 |
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. |
||
== Wybrane publikacje == |
== Wybrane publikacje == |
||
# A. Kaplan, G. Mazurek (2018), Social Media: State of the Art and Research Agenda, w: 2nd Handbook of Media Management and Economics, Routledge |
|||
# R. Kozielski, G. Mazurek, A. Miotk, A. Maciorowski (2018), E-commerce and social media indicatiors, w: Kozielski R (ed.), Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application, Emerald Publishing Limited |
|||
# B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, {{ISBN|978-83-8017-139-8}} |
# B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, {{ISBN|978-83-8017-139-8}} |
||
# G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-8389437-66-2}} |
# G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-8389437-66-2}} |
||
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498 |
# G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498 |
||
# G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}} |
# G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, {{ISBN|978-83-7561-216-5}} |
||
# G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}} |
# G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, {{ISBN|978-83-7526-620-7}} |
||
# G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}} |
# G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, {{ISBN|978-83-7426-469-3}} |
||
# G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, {{ISBN|978-14-6664-864-7}} |
# G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, {{ISBN|978-14-6664-864-7}} |
||
# G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, {{ISBN|978-83-2643-328-3}} |
# G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, {{ISBN|978-83-2643-328-3}} |
||
# G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142 |
# G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142 |
||
Linia 39: | Linia 37: | ||
{{SORTUJ:Mazurek}} |
{{SORTUJ:Mazurek}} |
||
[[Kategoria:Polscy ekonomiści]] |
[[Kategoria:Polscy ekonomiści]] |
||
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]] |
[[Kategoria:Urodzeni w 1976]] |
Wersja z 20:17, 7 lut 2018
Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją.
Osiągnięcia i dorobek naukowy
Odbył staże naukowe w Holandii (Tilburg University) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji (École de Management de Normandie), Portugalii (University Institute Lisbon), Islandii (Reykjavik University) oraz Austrii (University of Applied Economics). Jest profesorem wizytującym ISC Paris oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[2].
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4].
W Akademii Leona Koźmińskiego objął funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[5] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[6] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”[7] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”[8] oraz Handel elektroniczny[9].
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research[10], Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction[11]. Edytor European Management Journal[12] .
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE[13], odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego[14] oraz członkiem European Marketing Association (EMA), Marketing Science Institute (MSI), American Marketing Association (AMA) oraz Internet Marketing Association.
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma.
Nagrody i wyróżnienia
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[15].
Wybrane publikacje
- B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
- G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
- G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
- G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
- G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
- G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
- G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
- G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
- G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142
Przypisy
- ↑ Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego
- ↑ Strona Główna serwisu AQ Austria
- ↑ Rada do Spraw Cyfryzacji, „Ministerstwo Cyfryzacji” [dostęp 2017-02-12] (pol.).
- ↑ KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
- ↑ Strona główna Central and East European Management Development Association
- ↑ Opis programu studiów z Zarządzania w Wirtualnym środowisku na Akademii Leona Koźmińskiego
- ↑ Opis programu studiów z Management in Virtual Environment
- ↑ Opis programu studiów podyplomowych z Marketingu Internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego
- ↑ Opis programu studiów podyplomowych z Handlu Elektronicznego na ALK
- ↑ Strona główna CMR
- ↑ Strona główna IJCSE
- ↑ European Management Journal Editorial Board [online] [dostęp 2017-02-12] .
- ↑ Link do czasopisma naukowego MBA CE
- ↑ Strona główna IRSI
- ↑ Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22] .