Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja przejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
drobne redakcyjne |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Osiągnięcia i dorobek naukowy == |
== Osiągnięcia i dorobek naukowy == |
||
Odbył staże naukowe w Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]) |
Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii ([[IESE Business School]]) oraz Holandii ([[Uniwersytet w Tilburgu|Tilburg University]]); Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: [[ESCP Business School|ESCP Europe]], [[SKEMA Business School]] i [[École de Management de Normandie]] (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), [http://pre.ssu.ac.kr/web/eng/home Soongsil University] (Korea Płd.), [http://www.up.edu.pe/ Universidad del Pacifico] (Peru), [https://en.ru.is/ Univeristy of Reykjavik] (Islandia). Jest profesorem wizytującym [[Institut Supérieur du Commerce|ISC Paris]] , był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)<ref name="nic">[https://www.aq.ac.at/de/ Strona Główna serwisu AQ Austria]</ref>. |
||
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref>. |
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej<ref>{{Cytuj|tytuł=Rada do Spraw Cyfryzacji|czasopismo=Ministerstwo Cyfryzacji|data dostępu=2017-02-12|url=https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji|język=pl}}</ref>. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)<ref>{{Cytuj|tytuł=KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP|data dostępu=2017-02-12|opublikowany=www.krasp.org.pl|url=http://www.krasp.org.pl/pl/komisje_krasp16_20/kom_ds_wsp16_20|język=pl}}</ref>. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board [https://iscparis.com/ ISC Paris.] |
||
W Akademii Leona Koźmińskiego |
W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012-2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi [[European Quality Improvement System|EQUIS]], [[Association of MBAs|AMBA]], [[Association to Advance Collegiate Schools of Business|AACSB]], [http://www.ceeman.org/ CEEMAN] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „[https://www.kozminski.edu.pl/zarzadzaniewws/ Zarządzanie w wirtualnym środowisku]” (program wyróżniony w 2013 roku przez [[Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego|MNiSW]] w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - [https://www.kozminski.edu.pl/mim/ Digital marketing]” (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez [[Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji|Fundację Rozwoju Systemu Edukacji]] ze środków FSS). |
||
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami |
Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: [https://www.kozminski.edu.pl/emarketing Marketing internetowy], [http://kozminski.edu.pl/ehandel Handel elektroniczny], [https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/cyfrowa/o-studiach/ Transformacja cyfrowa biznesu], [https://www.kozminski.edu.pl/industry40/ Menedżer w Przemyśle 4.0]. |
||
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Journal of Management Analytics, Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), [http://www.knoiz.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=162 wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk]. |
|||
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu. |
|||
⚫ | |||
Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research<ref name="CMR">[http://www.cmr-journal.org/ Strona główna CMR]</ref>, Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction<ref name="CSE">[http://www.academic-journals.org/ojs2/index.php/IJCSE/ Strona główna IJCSE]</ref>. Edytor European Management Journal<ref>{{Cytuj|tytuł=European Management Journal Editorial Board|data dostępu=2017-02-12|url=https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal/editorial-board}}</ref> . |
|||
Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE<ref name="MBA">[http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/aktualnosc/najnowszy-numer-mbace-juz-dostepny/ Link do czasopisma naukowego MBA CE]</ref>, odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego<ref name="instyt">[http://www.irsi.pl/ Strona główna IRSI]</ref> oraz członkiem [[European Marketing Association|European Marketing Association (EMA)]], [[Marketing Science Institute|Marketing Science Institute (MSI)]], [[American Marketing Association|American Marketing Association (AMA)]] oraz [[Internet Marketing Association]]. |
|||
⚫ | |||
== Nagrody i wyróżnienia == |
== Nagrody i wyróżnienia == |
||
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. |
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW [[Lena Kolarska-Bobińska|Lenę Kolarską-Bobińską]] [[Medal Komisji Edukacji Narodowej|medalem Komisji Edukacji Narodowej]] za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)<ref>{{Cytuj|url = http://www.lumen.edu.pl/laureaci/umiedzynarodowienie|tytuł = Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN|opublikowany = www.lumen.edu.pl|data dostępu = 2016-01-22}}</ref>. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu<ref>{{Cytuj |tytuł = Galeria zwycięzców EDUinspirator |data dostępu = 2020-05-13 |url = https://eduinspiracje.org.pl/galeria-zwyciezcow/galeria-zwyciezcow-eduinspirator/ |język = pl-PL}}</ref>. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”<ref>{{Cytuj |tytuł = Gwiazdy Internacjonalizacji |data dostępu = 2020-05-13 |opublikowany = gwiazdyinternacjonalizacji.pl |url = http://gwiazdyinternacjonalizacji.pl/ |język = pl-pl}}</ref>. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce. |
||
== Wybrane publikacje == |
== Wybrane publikacje == |
Wersja z 12:24, 13 maj 2020
Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją.
Osiągnięcia i dorobek naukowy
Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii (IESE Business School) oraz Holandii (Tilburg University); Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris , był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[2].
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4]. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris.
W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012-2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku” (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing” (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy, Handel elektroniczny, Transformacja cyfrowa biznesu, Menedżer w Przemyśle 4.0.
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Journal of Management Analytics, Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma
Nagrody i wyróżnienia
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[5]. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu[6]. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”[7]. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce.
Wybrane publikacje
- B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
- G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
- G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
- G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
- G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
- G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
- G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
- G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
- G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142
Przypisy
- ↑ Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego
- ↑ Strona Główna serwisu AQ Austria
- ↑ Rada do Spraw Cyfryzacji, „Ministerstwo Cyfryzacji” [dostęp 2017-02-12] (pol.).
- ↑ KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
- ↑ Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22] .
- ↑ Galeria zwycięzców EDUinspirator [online] [dostęp 2020-05-13] (pol.).
- ↑ Gwiazdy Internacjonalizacji [online], gwiazdyinternacjonalizacji.pl [dostęp 2020-05-13] (pol.).