Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Usunięta treść Dodana treść
m zmiana zdjęcia
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Grzegorz Mazurek.JPG|thumb|Grzegorz Mazurek]]
[[Plik:Grzegorz Mazurek .jpg|alt=|mały|Prof. Grzegorz Mazurek]]
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]]) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją.
'''Grzegorz Mazurek''' (ur. [[27 grudnia]] [[1976]]) – polski teoretyk i praktyk [[Zarządzanie|zarządzania]] i [[marketing]]u, [[Habilitacja|doktor habilitowany]], [[profesor nadzwyczajny]] w [[Akademia Leona Koźmińskiego|Akademii Leona Koźmińskiego]]<ref name="alk">[http://www.kozminski.edu.pl Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego]</ref> w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (''digital transformation'') - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, [[e-biznes]]em oraz e-edukacją.



Wersja z 13:04, 13 maj 2020

Prof. Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją.

Osiągnięcia i dorobek naukowy

Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii (IESE Business School) oraz Holandii (Tilburg University); Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris , był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[2].

W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4]. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris.

W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012-2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku” (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing” (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy, Handel elektroniczny, Transformacja cyfrowa biznesu, Menedżer w Przemyśle 4.0.

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Journal of Management Analytics, Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma

Nagrody i wyróżnienia

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[5]. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu[6]. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”[7]. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce.

Wybrane publikacje

  1. B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
  2. G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
  3. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  4. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  5. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  6. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  7. G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
  8. G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
  9. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142

Przypisy

  1. Strona główna Akademii Leona Koźmińskiego
  2. Strona Główna serwisu AQ Austria
  3. Rada do Spraw Cyfryzacji, „Ministerstwo Cyfryzacji” [dostęp 2017-02-12] (pol.).
  4. KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
  5. Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22].
  6. Galeria zwycięzców EDUinspirator [online] [dostęp 2020-05-13] (pol.).
  7. Gwiazdy Internacjonalizacji [online], gwiazdyinternacjonalizacji.pl [dostęp 2020-05-13] (pol.).