Grzegorz Mazurek: Różnice pomiędzy wersjami
[wersja nieprzejrzana] | [wersja nieprzejrzana] |
źródła/przypisy, poprawa linków, linki zewnętrzne, int. |
poprawa linków |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w [[Emerald Group Publishing|Emerald Publishing]], Routledge<ref>{{Cytuj |tytuł = Routledge & CRC Press - World leading book publisher in STEM, social sciences and the humanities |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.routledge.com |url = https://www.routledge.com/}}</ref>, European Management Journal<ref>{{Cytuj |tytuł = European Management Journal |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal}}</ref>, Business Horizons<ref>{{Cytuj |tytuł = Business Horizons |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/business-horizons}}</ref>, Journal of Management Analytics<ref>{{Cytuj |tytuł = Journal of Management Analytics |czasopismo = Taylor & Francis |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.tandfonline.com/toc/tjma20/current |język = en}}</ref>, [[Harvard Business Review|Harvard Business Review Polska]]. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk<ref>{{Cytuj |tytuł = Konkursy na prace naukowe |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.knoiz.pan.pl |url = http://www.knoiz.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=162}}</ref>. |
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w [[Emerald Group Publishing|Emerald Publishing]], Routledge<ref>{{Cytuj |tytuł = Routledge & CRC Press - World leading book publisher in STEM, social sciences and the humanities |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.routledge.com |url = https://www.routledge.com/}}</ref>, European Management Journal<ref>{{Cytuj |tytuł = European Management Journal |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/european-management-journal}}</ref>, Business Horizons<ref>{{Cytuj |tytuł = Business Horizons |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.journals.elsevier.com/business-horizons}}</ref>, Journal of Management Analytics<ref>{{Cytuj |tytuł = Journal of Management Analytics |czasopismo = Taylor & Francis |data dostępu = 2020-07-28 |url = https://www.tandfonline.com/toc/tjma20/current |język = en}}</ref>, [[Harvard Business Review|Harvard Business Review Polska]]. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk<ref>{{Cytuj |tytuł = Konkursy na prace naukowe |data dostępu = 2020-07-28 |opublikowany = www.knoiz.pan.pl |url = http://www.knoiz.pan.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=162}}</ref>. |
||
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym – realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Egmont Polska|Egmont]], [[Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]] |
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym – realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak [[Nokia]], [[Egmont Polska|Egmont]], [[Mars Incorporated|Mars]], [[Nikon (fotografia)|Nikon]], [[Zakłady Farmaceutyczne Polpharma|Polpharma]] |
||
== Nagrody i wyróżnienia == |
== Nagrody i wyróżnienia == |
Wersja z 18:53, 28 lip 2020
Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – rektor elekt Akademii Leona Koźmińskiego[1] na kadencję 2020-2024[2], teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, profesor tytularny nauk społecznych (nominacja 11.05.2020)[3], pracownik naukowy w Katedrze Marketingu ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej Gospodarki i Społeczeństwa – CYBERMAN[4]. W pracy naukowej, dydaktycznej i doradczej specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) – analizie wpływu nowoczesnych technologii cyfrowych na zarządzanie organizacją, a w szczególności problematyką: e-marketingu, e-biznesu oraz e-edukacji.
Osiągnięcia i dorobek naukowy
Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii (IESE Business School) oraz Holandii (Tilburg University). Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University[5] (Wlk. Brytania), Soongsil University[6] (Korea Płd.), Universidad del Pacifico[7] (Peru), Univeristy of Reykjavik[8] (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris[9], był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[10].
W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji[11] przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[12]. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris[13].
W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012-2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[14] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzorował również prace Działu Promocji ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[15] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing”[16] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy[17], Handel elektroniczny[18], Transformacja cyfrowa biznesu[19], Menedżer w Przemyśle 4.0[20].
W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge[21], European Management Journal[22], Business Horizons[23], Journal of Management Analytics[24], Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk[25].
Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym – realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma
Nagrody i wyróżnienia
Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[26]. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu[27]. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”[28]. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce[29][30].
Wybrane publikacje
- P. Korzynski, G. Mazurek, M. Haenlein (2020), Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent, European Management Journal, 38 (1), 204-212.
- G. Mazurek (2019), Transformacja cyfrowa - perspektywa marketingu, PWN, Warszawa.
- G. Mazurek, K. Małagocka (2019), What if you ask and they say yes? Consumers' willingness to disclose personal data is stronger than you think, Business Horizons, 62 (6), 751-759.
- G. Mazurek, K. Małagocka, (2019), Perception of privacy and data protection in the context of the development of artificial intelligence, Journal of Management Analytics, 6 (4), 344-364.
- A. Przegalinska, L. Ciechanowski, A. Stroz, P. Gloor, G. Mazurek (2019), In bot we trust: A new methodology of chatbot performance measures, Business Horizons, 62 (6), 785-797.
- K. Jarek, G. Mazurek (2019), Marketing and Artificial Intelligence, Central European Business Review, 8(2), 46-55.
- G. Mazurek, P. Korzyński, A Górska (2019), Social Media in the Marketing of Higher Education Institutions in Poland: Preliminary Empirical Studies, Entrepreneurial Business and Economics Review, 7 (1), 117-133.
- G. Mazurek (red.) (2018), E-marketing - planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa.
- B. Siwińska, G. Mazurek (red.) (2017), Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
- G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), The Impact of the Digital World on Management and Marketing, Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
- G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
- G. Mazurek (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
- G. Mazurek (2008), Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
- G. Mazurek (2008), Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka, ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
- G. Mazurek (2009), Web 2.0 implications on marketing, Management of Organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142
Przypisy
- ↑ Strona główna [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Rada Powiernicza ALK, której przewodniczy założyciel uczelni i jej pierwszy rektor, prof. Andrzej K. Koźmiński, wybrała na przyszłego rektora Akademii Leona Koźmińskiego prof. dr. hab. Grzegorza Mazurka. [online], Koźmiński [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą, otrzymał tytuł profesora zwyczajnego. Decyzja została wydana 11 maja 2020 r. Prof. Grzegorz Mazurek dołączył do grona najmłodszych profesorów zwyczajnych w naszym kraju. [online], Koźmiński [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Centrum badawcze Cyberman [online], www.cyberman.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Home [online], www.ntu.ac.uk [dostęp 2020-07-28] (ang.).
- ↑ home | 숭실대학교 [online], pre.ssu.ac.kr [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Universidad del Pacífico [online], Universidad del Pacífico [dostęp 2020-07-28] (hiszp.).
- ↑ Reykjavik University [online], Reykjavik University [dostęp 2020-07-28] (ang.).
- ↑ ISC Paris Grande École | Bachelor, Programme Grande École [online], ISC - Grande École [dostęp 2020-07-28] (fr.).
- ↑ Strona Główna serwisu AQ Austria
- ↑ https://mc.gov.pl/rada-do-spraw-cyfryzacji
- ↑ KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
- ↑ Management teams | ISC Paris Group [online], ISC Paris - Groupe & Global Programs [dostęp 2020-07-28] (ang.).
- ↑ Welcome to CEEMAN [online], www.ceeman.org [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Zarządzanie w wirtualnym środowisku [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Master in Management [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] (ang.).
- ↑ O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ O studiach [online], www.kozminski.edu.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Routledge & CRC Press - World leading book publisher in STEM, social sciences and the humanities [online], www.routledge.com [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ European Management Journal [online] [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Business Horizons [online] [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Journal of Management Analytics, „Taylor & Francis” [dostęp 2020-07-28] (ang.).
- ↑ Konkursy na prace naukowe [online], www.knoiz.pan.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22] .
- ↑ Galeria zwycięzców EDUinspirator [online] [dostęp 2020-05-13] (pol.).
- ↑ Gwiazdy Internacjonalizacji [online], gwiazdyinternacjonalizacji.pl [dostęp 2020-05-13] (pol.).
- ↑ Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2015 [online], ranking.perspektywy.pl [dostęp 2020-07-28] .
- ↑ Umiędzynarodowienie - Ranking Szkół Wyższych PERSPEKTYWY 2016 [online], ranking.perspektywy.pl [dostęp 2020-07-28] .