Grzegorz Mazurek

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
To jest stara wersja tej strony, edytowana przez Paweł Ziemian BOT (dyskusja | edycje) o 01:14, 1 gru 2016. Może się ona znacząco różnić od aktualnej wersji.
dr hab. prof. ALK
Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, dr hab., profesor w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce wpływu nowoczesnych technologii na marketing i zarządzanie organizacją, a w szczególności: wirtualizacją, innowacjami w marketingu (e-marketing), nową gospodarką oraz e-biznesem.

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[2].

Osiągnięcia i dorobek naukowy

W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[3] oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[4] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environment”[5] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”[6], Handel elektroniczny[7], Internet w turystyce i hotelarstwie[8] oraz Technologie mobile w biznesie[9].

Odbył staże naukowe w Holandii (Tilburg University) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji (École de Management de Normandie), Portugalii (University Institute Lisbon) oraz Austrii (University of Applied Economics). Jest profesorem wizytującym ISC Paris oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[10].

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu. Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research[11], Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction[12], a wyniki jego badań były prezentowane na wielu konferencjach krajowych oraz międzynarodowych m.in. na Tajwanie (ATISR 2012[13]), w Malezji (IMCS 2011)[14] czy Grecji (MTC 2009, 2011).

Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE[15], odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego[16] oraz członkiem European Marketing Association (EMA), Marketing Science Institute (MSI), American Marketing Association (AMA) oraz Internet Marketing Association.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma.

Wybrane publikacje

  1. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  2. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  3. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  4. G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
  5. G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
  6. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  7. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142