Grzegorz Mazurek

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
To jest stara wersja tej strony, edytowana przez Gmazurek76 (dyskusja | edycje) o 16:59, 7 lut 2018. Może się ona znacząco różnić od aktualnej wersji.
dr hab. prof. ALK
Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976 w Przemyślu) – polski teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny w Akademii Leona Koźmińskiego[1] w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - wpływu nowoczesnych technologii internetowych na marketing i zarządzanie organizacją a w szczególności: e-marketingiem, e-biznesem oraz e-edukacją. Absolwent IESE Business School, Szkoły Głównej Handlowej, University of Tilburg oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Osiągnięcia i dorobek naukowy

Odbył staże naukowe w Holandii (Tilburg University) oraz prowadził wykłady na uczelniach m.in.: Francji (École de Management de Normandie), Portugalii (University Institute Lisbon), Islandii (Reykjavik University), Wielkiej Brytanii (Nottingham Trent University) oraz Austrii (University of Applied Economics). Jest profesorem wizytującym ISC Paris oraz ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[2].

W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[3]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[4]. Od 2017 roku członek EFMD Global Network Central and Eastern Europe Board.

W Akademii Leona Koźmińskiego pełni funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN[5], wymianę studentów i naukowców w ramach funduszy Erasmus oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzoruje również pracę Działu Marketingu ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku”[6] (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Virtual Environments”[7] (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami - „Marketing internetowy”[8] , "Handel elektroniczny"[9] oraz "Transformacja cyfrowa"

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów i artykułów naukowych i popularnonaukowych dotyczących problematyki zarządzania w nowej gospodarce, w szczególności marketingu oraz e-biznesu.

Artykuły naukowe prof. Mazurka znaleźć można m.in. w Contemporary Management Research[10], Journal of Systematic Organizational Research, International Journal of Cyber Society and Eduction[11]. Redaktor merytoryczny (Marketing) Journal of Management and Business Administration Central Europe. Członek Editorial Board European Management Journal [IF za 2016 = 2,48][12] oraz Journal of Innovative Marketing[13].

Grzegorz Mazurek pełni funkcję redaktora merytorycznego czasopisma naukowego MBA CE[14], odpowiadając za publikacje z obszaru marketingu. Jest członkiem założycielem Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego[15] oraz członkiem European Marketing Association (EMA), Marketing Science Institute (MSI), American Marketing Association (AMA) oraz Internet Marketing Association.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma.

Nagrody i wyróżnienia

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[16]. W 2017 roku uhonorowany przez FRSE (fundusze Erasmus i FSS) statuetką Eduinspirator za aktywne angażowanie w realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych[17].

Wybrane publikacje

  1. A. Kaplan, G. Mazurek (2018), Social Media: State of the Art and Research Agenda, w: 2nd Handbook of Media Management and Economics, Routledge
  2. R. Kozielski, G. Mazurek, A. Miotk, A. Maciorowski (2018), E-commerce and social media indicatiors, w: Kozielski R (ed.), Mastering Market Analytics: Business Metrics – Practice and Application, Emerald Publishing Limited
  3. B. Siwińska, G. Mazurek (red.), (2017), "Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty", Dom Wydawniczy Elipsa. Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
  4. G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
  5. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  6. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  7. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  8. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  9. G. Mazurek “Virtual marketing” w: A. Ghorbani „Marketing in Cyber Era – Strategies and Emerging Trends”, IGI Global, Hershey, USA, 2014, ISBN 978-14-6664-864-7
  10. G. Mazurek „Kreowanie wartości w sieciach przez marketing” w: A. K. Koźmiński, D. Latusek-Jurczak, Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-2643-328-3
  11. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142

Przypisy