Grzegorz Mazurek

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
To jest stara wersja tej strony, edytowana przez 91.237.79.32 (dyskusja) o 23:10, 16 maj 2020. Może się ona znacząco różnić od aktualnej wersji.
Prof. Grzegorz Mazurek

Grzegorz Mazurek (ur. 27 grudnia 1976) – Rektor elekt Akademii Leona Koźmińskiego na kadencję (2020-2024), teoretyk i praktyk zarządzania i marketingu, profesor tytularny nauk społecznych (nominacja 11.05.2020), pracownik naukowy w Katedrze Marketingu ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej Gospodarki i Społeczeństwa - CYBERMAN. W pracy naukowej, dydaktycznej i doradczej specjalizuje się w tematyce transformacji cyfrowej (digital transformation) - analizie wpływu nowoczesnych technologii cyfrowych na zarządzanie organizacją, a w szczególności problematyką: e-marketingu, e-biznesu oraz e-edukacji.

Osiągnięcia i dorobek naukowy

Odbył staże naukowe m.in. w Hiszpanii (IESE Business School) oraz Holandii (Tilburg University); Był profesorem wizytującym w takich ośrodkach jak m.in.: ESCP Europe, SKEMA Business School i École de Management de Normandie (Francja), ISCTE (Portugalia), Nottingham Trent University (Wlk. Brytania), Soongsil University (Korea Płd.), Universidad del Pacifico (Peru), Univeristy of Reykjavik (Islandia). Jest profesorem wizytującym ISC Paris, był też ekspertem komisji akredytacyjnej AQ Austria (Die Agentur für Qualitätssicherung und Akkreditierung Austria)[1].

W latach 2016-2018 członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji Annie Streżyńskiej[2]. W latach 2016-2020 członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP)[3]. Od 2018 roku jest członkiem EFMD Advisory Board dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Od 2020 roku Prezydent International Advisory Board ISC Paris.

W Akademii Leona Koźmińskiego w latach 2012-2020 pełnił funkcję Prorektora ds. Współpracy Międzynarodowej koordynując m.in. procesy związane z akredytacjami międzynarodowymi EQUIS, AMBA, AACSB, CEEMAN oraz uczestnictwo uczelni w rankingach i umowach międzynarodowych. Nadzorował również prace Działu Promocji ALK. Jest twórcą dwóch programów magisterskich – „Zarządzanie w wirtualnym środowisku” (program wyróżniony w 2013 roku przez MNiSW w konkursie na najbardziej innowacyjne programy studiów) oraz „Management in Management - Digital marketing” (program wyróżniony i dofinansowany w 2014 roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji ze środków FSS). Jest również koordynatorem merytorycznym studiów podyplomowych związanych z internetem i innowacjami: Marketing internetowy, Handel elektroniczny, Transformacja cyfrowa biznesu, Menedżer w Przemyśle 4.0.

W swoim dorobku posiada kilkadziesiąt anglo- i polskojęzycznych rozdziałów, artykułów naukowych, książek i opracowań opublikowanych m.in. w Emerald Publishing, Routledge, European Management Journal, Business Horizons, Journal of Management Analytics, Harvard Business Review Polska. Jest autorem książki „Transformacja cyfrowa – perspektywa marketingu” (PWN, 2019) oraz redaktorem i współautorem podręcznika „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” (Poltext, 2018), wyróżnionego przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.

Ściśle współpracuje ze środowiskiem gospodarczym - realizował projekty doradztwa strategicznego m.in. dla takich marek jak Nokia, Egmont, Mars, Nikon, Polpharma

Nagrody i wyróżnienia

Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia publikacyjne i naukowe. W 2014 roku wyróżniony przez Minister MNiSW Lenę Kolarską-Bobińską medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania. W 2015 roku wyróżniony statuetką LUMEN wręczaną dla liderów zarządzania uczelnią (kategoria: umiędzynarodowienie)[4]. W 2017 roku wyróżniony statuetką Eduinspirator (FRSE) dla osób, które działają aktywnie w obszarze edukacji, przyczyniając się do pozytywnych zmian w otoczeniu[5]. W 2020 roku wyróżniony nagrodą Gwiazda Umiędzynarodowienia w kategorii Badania naukowe przyznawaną przez fundację „Perspektywy”[6]. W trakcie jego kadencji, Akademia Leona Koźmińskiego była wielokrotnie uznawana za najbardziej umiędzynarodowioną szkołę wyższą w Polsce.

Wybrane publikacje

  1. P. Korzynski, G. Mazurek, M. Haenlein (2020), Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent, European Management Journal, 38 (1), 204-212.
  2. G. Mazurek (2019), Transformacja cyfrowa - perspektywa marketingu, PWN, Warszawa.
  3. G. Mazurek, K. Małagocka (2019), What if you ask and they say yes? Consumers' willingness to disclose personal data is stronger than you think, Business Horizons, 62 (6), 751-759.
  4. G. Mazurek, K. Małagocka, (2019), Perception of privacy and data protection in the context of the development of artificial intelligence, Journal of Management Analytics, 6 (4), 344-364.
  5. A. Przegalinska, L. Ciechanowski, A. Stroz, P. Gloor, G. Mazurek (2019), In bot we trust: A new methodology of chatbot performance measures, Business Horizons, 62 (6), 785-797.
  6. K. Jarek, G. Mazurek (2019), Marketing and Artificial Intelligence, Central European Business Review, 8(2), 46-55.
  7. G. Mazurek, P. Korzyński, A Górska (2019), Social Media in the Marketing of Higher Education Institutions in Poland: Preliminary Empirical Studies, Entrepreneurial Business and Economics Review, 7 (1), 117-133.
  8. G. Mazurek (red.) (2018), E-marketing - planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa.
  9. B. Siwińska, G. Mazurek (red.) (2017), Czas internacjonalizacji II. Perspektywy, priorytety, projekty, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa, ISBN 978-83-8017-139-8
  10. G. Mazurek, J. Tkaczyk (red.), (2016), "The Impact of the Digital World on Management and Marketing", Poltext, Warszawa, ISBN 978-8389437-66-2
  11. G. Mazurek (2012), Virtualization of marketing”, Contemporary Management Research, Vol.8, No.3, September 2012, p. 195-204, ISSN 1813-5498
  12. G. Mazurek (2012), „Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości”, Poltext, Warszawa, ISBN 978-83-7561-216-5
  13. G. Mazurek (2008), „Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu", Wolters Kluwer, Kraków, ISBN 978-83-7526-620-7
  14. G. Mazurek (2008), "Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka", ODDK, Gdańsk, ISBN 978-83-7426-469-3
  15. G. Mazurek (2009), "Web 2.0 implications on marketing", Management of Organizations: Systematic Research, vol. 51, p.69-81, ISSN 1392-1142

Przypisy

  1. Strona Główna serwisu AQ Austria
  2. Rada do Spraw Cyfryzacji, „Ministerstwo Cyfryzacji” [dostęp 2017-02-12] (pol.).
  3. KOMISJA DS. WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ 16-20 - KRASP [online], www.krasp.org.pl [dostęp 2017-02-12] (pol.).
  4. Umiędzynarodowienie - Laureaci - Nagrody dla Liderów Zarządzania Uczelnią LUMEN [online], www.lumen.edu.pl [dostęp 2016-01-22].
  5. Galeria zwycięzców EDUinspirator [online] [dostęp 2020-05-13] (pol.).
  6. Gwiazdy Internacjonalizacji [online], gwiazdyinternacjonalizacji.pl [dostęp 2020-05-13] (pol.).